بهترین موسیقی‌ متن فیلم‌های ۲۰۱۸

الهام ربیعی - چهارشنبه، 2 مرداد 1398

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام پرونده‌ای هنری بود که در قسمت اول این مجموعه از مطالب،‌ با بهترین‌ موسیقی های سال 2017 میلادی به سراغ آن رفتیم،‌ در این قسمت قصد داریم تا بهترین موسیقی‌های بی‌کلام در سال 2018 را بررسی کنیم، در ادامه با وب‌سایت ملودایو همراه باشید تا جذاب‌ترین موسیقی‌های بی‌کلامی که در سال 2018 میلادی ساخته شده‌اند را بهتر بشناسید.

بهترین موسیقی‌ فیلم های ۲۰۱۸ بی‌کلام و فیلم سوسپیریا (Suspiria)؛

آهنگساز: تام یورک؛‌

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2018

اولین تجربه تام یورک-خواننده گروه ریدیوهد- در ساخت موسیقی متن یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های سال 2018 شد. قطعه اصلی فیلم به ‌نام «Goblin» آهنگی کلاسیک، تاریک و هنری است. همکاری تام یورک و لوکا گوادانینو تجربه موفقی بود و آنها در کنار هم طبیعت مرموز و ترسناک دنیای خیالی فیلم سوسپیریا را به‌ خوبی به تصویر کشیده‌اند.

بهترین موسیقی‌ های بیکلام ۲۰۱۸ و فیلم هالووین (Halloween)؛

آهنگساز: جان کارپنتر، کودی کارپنتر، دنیل دیویس؛‌

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2018

یکی از فیلم‌های جذاب در مجموعه فیلم‌های هالووین با موسیقی متن بی‌نظیر. جان کارپنتر در مورد موسیقی متن این فیلم می‌گوید«من با کارگردان مشورت کردم تا احساسش را بفهمم. می‌توانستیم موسیقی جدیدی خلق کنیم، یا موسیقی قبلی را به‌روز کنیم یا اینکه هر دو را با هم ترکیب کنیم. سپس تصمیم گرفتم که اول فیلم را ببینم و بعد موسیقی متن را بسازم.»

بهترین موسیقی‌ فیلم های ۲۰۱۸ و فیلم ستاره‌ای متولد شده است (A Star Is Born)؛

آهنگساز: لوکاس نلسون، بردلی کوپر، لیدی گاگا؛‌

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2018

بردلی کوپر-کارگردان فیلم- از لوکاس نلسون (پسر نیلی نلسون-خواننده سبک کانتری) خواست تا برای این فیلم موسیقی متن بسازد. او چندین ترانه برای این فیلم نوشت و ترانه اصلی آن توسط بردلی کوپر و لیدی گاگا اجرا شد.

بهترین موسیقی‌ های ۲۰۱۸ و فیلم پلنگ سیاه (Black Panther)؛

آهنگساز: لودویگ گورانسون و جمعی از آهنگسازان؛

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2018

گورانسون برای تحقیق در مورد موسیقی محلی به آفریقا و سنگال سفر کرد و بعد جذب درام تالکین و تامبین و فلوت فوبا شد و با استفاده از آنها و سازهای بادی تم شخصیت‌ها را ساخت. کندریک لامار هم که سرپرستی تیم سازنده موسیقی را به‌عهده داشت همراه سزا، The Weeknd، جورجا اسمیت وخالید آلبوم R&B هیپ هاپ این فیلم را تهیه کردند.

بهترین موسیقی‌های ۲۰۱۸ و فیلم رشته خیال (Phantom Thread)؛

آهنگساز: جانی گرینوود؛‌

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2018

آهنگسازی این فیلم را جانی گرینوود- ترانه‌سرای گروه ریدیوهد- انجام داده است. آلبوم موسیقی رشته خیال همانند فیلم، مسحورکننده و رمانتیک، بی‌رحم و تسلیم‌نشدنی است.

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام ۲۰۱۸ و سریال چیزهای عجیب (Stranger Things)-فصل 1و2؛

آهنگساز: موسیقی‌های پاپ دهه هشتاد؛‌

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2018

سریال اینترنتی شبکه Netflix که در آن از آهنگ‌های معروف و سینتی‌سایزری استفاده شده است. موسیقی‌های پاپ دهه هشتاد و پست-پانک این سریال معرف سبک زندگی شخصیت‌های آن است.

بهترین موسیقی‌ فیلم های ۲۰۱۸ و سریال توئین پیکس (Twin Peaks)؛

آهنگساز: آنجلو بادالامنتی؛‌

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2018

بیست‌وپنج سال بعد از ساخته شدن سریال اصلی، در سال 2017 دوباره سریال توئین پیکس در هجده قسمت تولید شد. موسیقی متن این سریال را بادالامنتی با همکاری گروه Chromatics، Muddy Magnolias و دیوید لینچ ساخته است.

بهترین موسیقی‌ فیلم ۲۰۱۸ و فیلم راپسودی بوهمی (Bohemian Rhapsody)؛

آهنگساز: کوئین؛‌

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2018

این فیلم داستان زندگی ستاره راک-فردی مرکوری و کنسرت‌ افسانه‌ای گروه کوئین (Live Aid) است و در آن از آهنگ‌های گروه کوئین استفاده شده است.

بهترین آهنگ های بیکلام ۲۰۱۸ و آلبوم موسیقی متن Akira؛‌

آهنگساز: جینو یاماشیروگومی؛‌

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2018

موسیقی اولین قسمت Akira در سال 1988 توسط دکتر شوجی یاماشیرو از گروه یاماشیروگومی ساخته شده بود. موسیقی Akira از آثار سمفونیک، موسیقی تئاترهای ژاپنی، موسیقی فولکلور اندونزی و پراگرسیو راک الهام گرفته است.

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام ۲۰۱۸ و فیلم بلور تاریک (The Dark Crystal)؛

آهنگساز: ترور جونز؛‌

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2018

در سی‌وپنجمین سالگرد ساخت این فیلم موسیقی متن آن منتشر شد. موسیقی آن روایتگر دنیای فانتزی و حماسی است و ترور جونز به زیبایی دنیای مرموز و شگفت‌انگیز جیم هنسن را به تصویر کشیده است.

بهترین آهنگ های فیلم 2018 و فیلم مندی (MANDY)؛

آهنگساز: یوهان یوهانسون؛‌

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2018

موسیقی فیلم مندی آخرین اثر یوهان یوهانسون در سبک بلک متال، دِرُن متال و اکسپریمنتال امبینس است و گیتار آن توسط استفن اُمالی اجرا شد. موسیقی این فیلم از ناامیدی به گرما و شور ناگهانی می‌رسد و ساز الکترونیک در آن نقش به‌سزایی دارد.

بهترین موسیقی فیلم های 2018 و فیلم شکل آب (The Shape of Water)؛

آهنگساز: الکساندر دسپلات؛‌

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2018

گی‌یرمو دل‌تورو برای این فیلم جایزه اسکار بهترین کارگردانی را در سال 2018 دریافت کرد. موسیقی متن شکل آب در لیست پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی سال 2018 میلادی در جایگاه بیستم قرار گرفت.

بهترین موسیقی های 2018 بی‌کلام و آلبوم بلید رانر (Blade Runner)؛

آهنگساز: ونجلیس؛‌

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2018

موسیقی مسحورکننده بلید رانر در سال 2018 دوباره به بازار عرضه شد و هواداران فیلم‌های علمی-تخیلی و دوستداران موسیقی امبینت-الکترونیک با اشتیاق زیاد از آن استقبال کردند. این موسیقی هنوز هم به اندازه سال 1982 هیجان‌انگیز و جذاب است.

برگرفته از وب‌سایت amoeba.com ؛