بهترین آهنگ فیلم های سینمایی و مشهور ترین تم های تاریخ

الهام ربیعی - شنبه، 29 تیر 1398

تم‌ آهنگ فیلم های به‌ یاد ماندنی،‌ همان اکسیرهای جاودانگی هستند که یک فیلم بزرگ را به فیلمی نمادین تبدیل می‌کنند. موسیقی متن فیلم می‌تواند حس‌وحال هر صحنه را منتقل کند یا ذهن مخاطب را برای اتفاقات پیش‌رو آماده کند. اما تم اصلی موسیقی این قابلیت را دارد که به صورت نمادین در یادها باقی بماند. جان ویلیامز یکی از آهنگسازان مطرح در زمینه ساخت موسیقی بی‌کلام تم اصلی برای فیلم‌های سینمایی است؛ فیلم‌های پارک ژوراسیک، ایندیانا جونز، سوپرمن، آرواره‌ها و جنگ ستارگان همگی از آثار او هستند که ملودی اصلی آنها در ذهن علاقه‌مندان فیلم و سینما نقش بسته است. معمولا تم‌های اصلی قطعات موسیقی بی‌کلام هستند و به‌راحتی در ذهن ماندگار می‌شوند؛

برخی از قطعات موسیقی‌ بی‌کلام در تبلیغات تلویزیونی و رویدادهای ورزشی به‌وفور استفاده شده‌اند، مثل موسیقی بی‌کلام در تم اصلی پدرخوانده، راکی، بتمن و فیلم روانی ساخته‌ی آلفرد هیچکاک. تم اصلی برای تیتراژ آغاز و پایان فیلم، بازی کامپیوتری، برنامه‌های رادیویی و سریال‌ها نوشته می‌شود. در ادامه می‌توانید لیستی از برترین تم‌های تاریخ سینما مطالعه بفرمایید.

تم آهنگ فیلم های مشهور سینما و فیلم پنجه طلایی (Goldfinger)؛

آهنگ فیلم

سال ساخت: 1964 میلادی؛

سومین فیلم از مجموعه جیمز باند با بازی شان کانری که در سال 1964 میلادی ساخته شده است. آهنگساز تم اصلی آن شرلی بسی است که نام او را در لیست صد آهنگ برتر بیلبورد ثبت کردند. این فیلم با استقبال مخاطبان مواجه شد و اولین قسمت از مجموعه جیمز باند بود که اسکار بهترین جلوه‌های ویژه صوتی را دریافت کرد.

تم‌ های سینمایی فیلم‌های مشهور و فیلم شکارچیان روح (Ghostbusters)؛

لینک تم موسیقی فیلم Ghostbusters

تم‌های سینمایی فیلم‌های مشهور

سال ساخت: 1984 میلادی؛‌

فیلمی کمدی و ماوراءالطبیعی که در سال 1984 میلادی به کارگردانی ایوان رایتمن ساخته شد و در همان سال رکورد فروش Box-Office راشکست. ترانه اصلی و تم این فیلم توسط رای پارکر جی‌آر اجرا شد. در پنجاه‌وهفتمین دوره اسکار، ترانه فیلم شکارچیان روح نامزد دریافت جایزه بهترین ترانه اصلی شد اما از بخت این فیلم کمدی،‌ در رقابت جوایز اسکار فیلم The Woman in Red گوی سبقت را از آن ربود.

تم‌ آهنگ فیلم‌ های مشهور و فیلم پارک ژوراسیک (Jurassic Park)؛

تم موسیقی فیلم های سینمایی

سال ساخت: 1993 میلادی؛  

فیلم پارک ژوراسیک از جمله فیلم‌های موفق استیون اسپیلبرگ است که چندین جایزه بین‌المللی برنده شده و شبیه‌سازی‌های کامپیوتری‌اش نقطه عطفی در تاریخ جلوه‌های ویژه‌ی سینمایی محسوب می‌شوند. جلوه‌های ویژه پارک ژوراسیک و موسیقی متن آن که ساخته‌ی جان ویلیامز است، توسط منتقدان سراسر دنیا مورد ستایش قرار گرفته است.

آهنگ فیلم های مشهور و فیلم نیویورک، نیویورک (New York, New York)؛

تم آهنگ فیلم

سال ساخت: 1977 میلادی؛‌  

ترانه اصلی این فیلم به کارگردانی مارتین اسکورسیزی توسط بازیگر اصلی آن لیزا مینلی اجرا شد. فرانک سیناترا در سال 1979 میلادی آن‌را بازخوانی کرد. تم اصلی این فیلم نه تنها موسیقی یک فیلم ماندگار است بلکه معروف‌ترین و مهمترین ترانه درباره شهر نیویورک محسوب می‌شود.

تم‌های سینمایی فیلم‌های مشهور و فیلم خوب، بد و زشت (The Good, The Bad and The Ugly)؛

تم‌های سینمایی فیلم‌های مشهور

سال ساخت: 1966میلادی؛‌

فیلم خوب، بد و زشت (The Good, The Bad and The Ugly)،‌ یکی از بهترین فیلم‌های سبک وسترن اسپاگتی از کارگردان افسانه‌ای-سرجیو لئونه- که سومین و آخرین قسمت سه‌گانه دلار بود. تم اصلی این فیلم توسط انیو موریکونه، آهنگساز و موسیقی‌دان نامدار ایتالیایی ساخته شد که آهنگسازی بیش از پانصد فیلم و سریال را در کارنامه کاری خود دارد.

تم آهنگ فیلم های مشهور سینما و فیلم  فلش‌دنس (Flashdance)؛‌

دانلود تم موسیقی فیلم Flashdance

تم‌های سینمایی فیلم‌های مشهور

سال ساخت: 1983 میلادی؛

بدون شک‌ ترانه موسیقی متن این فیلم، یکی از ماندگارترین ترانه‌های تاریخ سینمای آمریکاست که توسط ایرن کارا اجرا شد. این ترانه جایزه اسکار بهترین ترانه اصلی را دریافت کرد و در لیست بهترین ترانه‌ها مدت‌ها در رتبه اول باقی ماند.

تم‌ موزیک فیلم‌های مشهور و فیلم ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings)؛

تم‌های سینمایی فیلم‌های مشهور

سال ساخت:2001 میلادی؛

هوارد شور آهنگساز و رهبر ارکستر فیلم‌های سه‌گانه ارباب حلقه‌هاست؛ او در ساخت قسمت ووکال این موسیقی از زبان‌های سرزمین میانه-سرزمین تخیلی داستان‎های تالکین- استفاده کرد. دو قسمت از این سه‌گانه برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی متن شدند.

تم‌ های سینمایی فیلم‌های مشهور و فیلم ایندیانا جونز (Indiana Jones)؛

تم فیلم های سینمایی

سال ساخت:1981 میلادی؛

تم ایندیانا جونز یکی از ماندگارترین قطعات موسیقی بی‌کلام ساخته جان ویلیامز است. این قطعه با نام «Raiders March» نیز شناخته می‌شود چون اولین بار در سال 1981 در فیلم Raiders of the Lost Ark (مهاجمان صندوق گمشده) پخش شد.

تم‌ آهنگ فیلم های سینمایی و فیلم پالپ فیکشن (Pulp Fiction)؛

آهنگ فیلم های سینمایی

سال ساخت: 1994 میلادی؛‌   

فیلم موفق کوئنتین تارانتینو که موسیقی متن خاصش در تاریخ سینما ماندگار شده است. دوستان تارانتینو ترانه‌های بسیاری را برای این فیلم به او پیشنهاد دادند به همین دلیل در آلبوم موسیقی آن آهنگ‌های راک اند رول، سرف راک، پاپ و موسیقی سول وجود دارد. قطعه «Misirlou» دیل که در تیتراژ آغازین فیلم شنیده می‌شود یکی از به‌یادماندنی‌ترین آهنگ‌های این فیلم است و در سال 1994 در لیست دویست آهنگ برتر بیلبورد جایگاه بیست‌ویکم را کسب کرد.

بهترین تم موسیقی فیلم های مشهور و فیلم بازگشت به آینده (Back to the Future)؛

دانلود تم موسیقی Back to the Future

تم‌های سینمایی فیلم‌های مشهور

سال ساخت: 1985 میلادی؛

قطعه «The Power of Love» ساخته گروه Huey Lewis and the News بعد از اکران فیلم بازگشت به آینده (Back to the Future) به جایگاه اول لیست صد آهنگ برتر بیلبورد صعود کرد و نامزد جایزه اسکار بهترین ترانه شد. موسیقی متن فیلم بازگشت به آینده (Back to the Future) توسط الن سیلورستی ساخته شده است. 

آهنگ تم‌ فیلم‌ های مشهور و فیلم پلنگ صورتی (The Pink Panther)؛

تم موسیقی فیلم های سینمایی

آهنگ خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی مجموعه پلنگ صورتی در یال 1963 توسط آهنگساز ایتالیایی‌تبار آمریکایی، هنری ماچینی ساخته شد. این آهنگ در لیست ده موسیقی برتر بیلبورد قرار گرفت و جایزه گرمی را دریافت کرد.

تم آهنگ انیمیشن پت و مت (Pat & Mat)؛

تم‌های سینمایی فیلم‌های مشهور

موسیقی این مجموعه دیدنی توسط پتر اسکومال، آهنگساز چکسلواکیایی ساخته شده است. تم این آهنگ و صدای سازدهنی آن برای همیشه در ذهن مخاطبان به ویژه نسل متولدان دهه‌ی شصت در ایران نقش بسته است.

 

مقالات پیشنهادی:

بهترین موسیقی های متن تاریخ سینما

بهترین موزیک بازی های ویدئویی