بهترین موسیقی‌ متن فیلم‌های ۲۰۱۷

الهام ربیعی - یک‌شنبه، 30 تیر 1398

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام از آن دست هنرهای شنیداری هستند که تاریخ انقضا ندارند و نت‌های موسیقی آن‌ها هیچ وقت رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرند. به  همین دلیل بر آن شدیم تا در قالب این مطلب برخی از بهترین موسیقی‌های بی‌کلام که برای فیلم‌های سینمایی سال 2017 میلادی ساخته شده‌اند را به مخاطبان وب‌سایت ملودایو معرفی کنیم، تا علاقه‌مندان موسیقی بی‌کلام از طریق دسترسی به این فهرست،‌ قطعات بیشتری را به آرشیو دانلود موسیقی بی‌کلام خود اضافه کنند. 

بهترین موسیقی‌های متن فیلم 2017 و  فیلم بلید رانر 2049 (Blade Runner 2049)؛

بهترین موسیقی‌های متن فیلم‌های 2017

آهنگسازان: هانس زیمر، بنجامین والفیش؛‌

در ابتدا قرار بود یوهان یوهانسون آهنگسازی این فیلم را انجام دهد اما ویلنوو-گارگردان فیلم- چیزی متفاوت و نزدیک به موسیقی ونجلیس می‌خواست در نتیجه قراردادش را با یوهانسون لغو کرد و هانس زیمر و بنجامین والفیش به این پروژه پیوستند. می‌توان گفت موسیقی بلید رانر 2049 هم ادای دِینی به اثر ونجلیس است و هم جایگاه خودش را در بین موسیقی‌های برتر تاریخ سینما دارد.

بهترین موسیقی‌فیلم های ۲۰۱۷ و  فیلم بیبی راننده (Baby Driver)؛

بهترین موسیقی‌های متن فیلم‌های 2017

آهنگساز: ترکیبی از موسیقی‌های دهه‌های مختلف؛‌

برای موسیقی متن فیلم بیبی راننده (Baby Driver)، ادگار رایت بهترین موسیقی‌های راک (قطعاتی ازThe Damned و کوئین)، پاپ (اسکای فریرا)، سول (بری وایت)، موسیقی ایندی (بلر) را انتخاب کرد و بهترین آلبوم موسیقی متن 2017 را ساخت. آهنگ Baby Driver سایمون و گارفانکل نیز در تیتراژ پایانی این فیلم استفاده شده است.

بهترین موسیقی‌ فیلم های ۲۰۱۷  و  فیلم لالالند (La La Land)؛

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2017

آهنگساز: جاستین هورویتز؛‌

موسیقی متن و ترانه ووکال این فیلم برنده جایزه اسکار شدند. ترکیب آواز و موسیقی ارکسترال آن یکی از موفقیت‌های جاستین هورویتز آهنگساز برنده‌ی جایزه‌ی اسکار محسوب می‌شود. بیشتر ترانه‌های اجرا شده در فیلم توسط گروه پاسک و پل نوشته شده‌اند.

موسیقی‌های متن 2017 و  فیلم شیر (Lion)؛

بهترین موسیقی‌ فیلم‌های 2017

آهنگسازان: داستین اوهالورن، هائوشکا؛

موسیقی متن تأثیرگذار این فیلم یکی از بهترین‌های سال 2017 است. اوهالورن با استفاده از ساز پیانو و سازهای زهی تا عمق روح مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این فیلم از آهنگ‌های هنرمندانی چون انیگما، Hercules and Love Affair، Mondo Rock استفاده شده است.

بهترین موسیقی‌ فیلم و فیلم لگو بتمن (The LEGO Batman Movie)؛

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2017

آهنگساز: لورن بالفه؛

موسیقی متن این فیلم توسط درامر گروه Red Hot Chili Pepper اجرا شده است. لورن بالفه نیم‌نگاهی هم به موسیقی شوالیه تاریکی هانس زیمر داشته و یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین موسیقی‌هایش را خلق کرده است. موسیقی کودکانه و شاد این فیلم با نگاهی خاص نسبت به موسیقی‌های مجموعه‌های بتمن جایگاه ویژه‌ای بین هواداران بتمن پیدا کرد.

بهترین موسیقی‌های فیلم2017 و فیلم شاه آرتور (king Arthur legend of the sword)؛

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2017

آهنگساز: دنیل پمبرتون؛‌

فیلم‌های گای ریچی جسورانه و فوق‌العاده‌اند، دنیل پمبرتون هم تمام چیزهایی را که این فیلم لازم دارد، در موسیقی متن جذابش ارائه کرده است. با استفاده از ساز کوبه‌ای و بادی موسیقی خلق کرده که نشان‌دهنده قدرت شخصیت اصلی است.

بهترین موسیقی‌های متن سال 2017 و فیلم واندر وومن (Wonder Woman)؛

بهترین موسیقی‌ فیلم‌ 2017

آهنگساز: روپرت گرگسون-ویلیامز؛‌

یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی به کارگردانی پتی جنکینز است. خواننده استرالیایی تبار –Sia- نیز قطعه‌ای به‌نام «To Be Human» برای این فیلم خوانده است. موسیقی متن این فیلم کاملا برای ابرقهرمان الهام‌بخش داستان نوشته شده و حال‌و‌هوای شخصیت و روایت فیلم را به‌خوبی منتقل می‌کند.

بهترین موسیقی‌های فیلم های 2017 و فیلم نگهبانان کهکشان: قسمت دوم (Guardians Of The Galaxy: Vol. 2)؛

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2017

آهنگساز: تایلر بیتس، موسیقی‌های گوناگون؛‌

جیمز گان موسیقی‌های مختلفی را از جمله ترانه‌های معروف و ترانه‌های کمتر شنیده شده را جمع‌آوری کرد و با تایلر بیتس نیز برای ساخت موسیقی متن قرارداد بست. در میان این قطعه‌ها ترانه Father and Son کت استیو و Mr. Blue Sky اِلو نیز دیده وجود دارند.

بهترین موسیقی‌های متن سال 2017 و فیلم وینسنت دوست‌داشتنی (Loving Vincent)؛

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2017

آهنگساز: کلینت منسل؛‌

کمتر آهنگسازی می‌تواند همانند منسل احساسات مخاطبان را برانگیزد، موسیقی تأثیرگذار انیمیشن وینسنت دوست‌داشتنی نیز از این قاعده مستثنی نیست. صدای سازهای زهی از همان شروع فیلم تا پایان مخاطب را مفتون خود می‌کند.

بهترین موسیقی‌های فیلم های 2017 و فیلم دانکرک (Dunkirk)؛

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2

آهنگساز: هانس زیمر؛‌

هانس زیمر در کنار بنجامین والفیش و لورن بالفه موسیقی هراس‌انگیز و در عین‌حال امیدبخشی خلق کرده‌اند. موسیقی کاملا با صحنه‌ها منطبق است و حس همذات‌پنداری را در مخاطب ایجاد می‌کند.

بهترین موسیقی‌ متن های 2017 و فیلم ارقام پنهان (Hidden Figures)؛

موسیقی‌های فیلم‌های 2017

آهنگساز: هانس زیمر، بنجامین والفیش، فارل ویلیامز؛‌

موسیقی این آهنگسازان بسیار تأثیرگذار است مخصوصا وقتی درباره زنان موفق تاریخ باشد. موسیقی متن این فیلم شامل ترانه‌های کوتاه جذاب و امیدبخش است.

فیلم داستان یک روح (A Ghost Story)؛

موسیقی‌های متن فیلم‌های 2017

آهنگساز: دنیل هارت؛

یکی از بهترین موسیقی‌ها برای یکی از بهترین فیلم‌های سال. در موسیقی متن این فیلم از صداهای ملایم و ترومولو گیتار و صدای درامز الکتریک گرفته تا صداهای اپرایی و لحظات وحشت‌آور شنیده می‌شوند.

بهترین موسیقی‌های فیلم سال ۲۰۱۷ و فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها (War For The Planet Of The Apes)؛

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2017

آهنگساز: مایکل جاکینو؛‌

موسیقی متن این فیلم در بعضی صحنه‌ها دلهره‌آور و در برخی دیگر امیدبخش و درعین‌حال غمگین است، گاهی جذاب و گیرا و در جایی حکایت از ویرانگری دارد. در کل یکی از بهترین آثار جاکینو محسوب می‌شود.

بهترین موسیقی‌های فیلم ۲۰۱۷ و فیلم رودخانه ویند (Wind River)؛

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2017

آهنگساز: نیک کیو، وارن الیس؛‌

موسیقی موفق کیو و الیس که کاملا با حال‌وهوای فیلم متناسب است.

بهترین موسیقی‌ سال ۲۰۱۷ و فیلم مرا با نامت صدا کن (Call Me By Your Name)؛

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2017

آهنگساز: سوفیان استیونز، موسیقی‌های گوناگون؛‌

لوکا گوادانینو-کارگردان فیلم- لیستی از آهنگ‌های احساسی را برای این فیلم انتخاب کرد چون به گفته خودش می‌خواست «موسیقی در حکم راوی احساسات» باشد. او آهنگ‌هایی را انتخاب کرد که نشان‌دهنده دوره، خانواده، تحصیلات و تصمیمات شخصیت‌ها باشد ؛ علاوه‌برآن از استیونز خواست تا ترانه‌ای متناسب با درونمایه فیلم بسازد.

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم ندیمه (The Handmaiden)؛

بهترین موسیقی‌های بی‌کلام و فیلم‌های 2017

آهنگساز: جو یئونگ-ووک؛

یکی از بهترین موسیقی‌های 2017 ساخته آهنگساز فیلم اولدبوی. این موسیقی ترکیبی از کلاسیک معاصر و موسیقی سنتی است.

برگرفته از empireonline.com ؛