ترسناک‌ترین فیلم‌های سینمایی در فصل پاییز؛‌

کیارش رمضان‌نژاد - چهارشنبه، 25 مهر 1397

این روزها بازار فیلم‌های ترسناک حسابی داغ است و علاقه‌مندان فیلم و سینما مدام سراغ ترسناک‌ترین فیلم‌های سینمایی را می‌گیرند که ارزش تماشا کردن را داشته باشند. شاید اکران فیلم ترسناکی مانند فیلم The Nun و انتظار برای نهایی شدن تولید قسمت سوم و اکران فیلم سینمایی کانجورینگ نیر به این عطش وصف‌ناپذیر برای دیدن ترسناک‌ترین فیلم‌های سینمایی دامن می‌زند.

به همین بهانه فهرستی از ترسناک‌ترین فیلم‌های سینمایی در فصل پاییز را آماده کرده‌ایم تا اگر در اشتیاق تماشای فیلم ترسناک جدیدی می‌سوزید، انتخاب‌هایی برای تماشا در اختیار داشته باشید.

 ترسناک‌ترین فیلم‌های سینمایی در فصل پاییز :‌ فیلم APostle ؛

ترسناک‌ترین فیلم‌های سینمایی در فصل پاییز

احتمالا شما نیز با نام گرت ایوانز کارگردان به لطف تماشای فیلم‌های اکشن یورش The Raid و یورش  The Raid 2 آشنا باشید، انگار این کارگردان اکشن‌دوست سینما تصمیم گرفته است پس از چشیدن طعم موفقیت با فیلم‌های اکشن یورش، تغییر ژانر دهد و با جدیدترین فیلم سینمایی خود تماشاگرانی که هوس ترسیدن به سرشان افتاده است را در صندلی‌هایشان میخکوب کند. در این فیلم ترسناک خواهیم دید که چطور شخصیتی که نقشش را دنی استیونس بازی می‌کند،‌ برای نجات جان خواهر خود از دسته گروهی جنایتکار و هراس‌برانگیز تلاش می‌کند.

منتقدان سینمایی که پیش‌نمایش این فیلم را دیده‌اند،‌ اعتراف می‌کنند که در این فیلم دست‌کم چند صحنه‌ی میخکوب‌کننده خواهد دید و هنرپیشگان در نقش‌های اصلی کار خود را استادانه انجام داده‌اند.

قرار است فیلم Apostle به جای اکران در سینماها یک راست سر از نمایش خانگی شبکه‌ی نتفلیکس سر در بیاورد و به همین دلیل نیز طولی نخواهد کشید که نسخه‌ی با کیفیت این فیلم برای دانلود در اختیار مخاطب ایرانی قرار بگیرد.

ترسناک‌ترین فیلم‌های سینمایی در فصل پاییز :‌ فیلم هالووین ؛

ترسناک‌ترین فیلم‌های سینمایی در فصل پاییز

سال 1978 میلادی جان کارپنتر از همه جا بی‌خبر تصمیم گرفت از ایده‌ای ساده اما جذاب فیلمی تماشایی در ژانر ترسناک بسازد! ماجرا از این قرار بود که یک بیمار روانی که سالیان سال تحت مراقبت‌های ویژه‌ی یکی از مجهزترین بیمارستان‌های روانی مراقبت می‌شود، در سالگرد اولین قتلش از بیمارستان فرار می‌کند و به این خیال می‌افتد تا قربانی تازه‌ای در شهر شکار کند. فیلمنامه‌ی جمع و جور و فیلم خوش‌ساخت کارپنتر که دست بر قضا اتفاقتش در یک شب هالووین می‌گذشت، به سرعت به یکی از طرفداران فیلم‌های تاریخ سینما در ژانر ترسناک تبدیل شد. اما متأسفانه این شهرت کار دست ایده‌ی جذاب هالووین داد و در طول چهار دهه‌ی گذشته این فیلم بارها و بارها دستمایه‌ی ساخت دنباله‌های بی بو و بی‌خاصیت قرار گرفت.

اما مثل اینکه قرار است نوار ناکامی‌های فیلم هالووین سرانجام با دنباله‌ی جدیدی که توسط دیوید گوردون ساخته شده، گسسته شود و طرفداران فیلم هالووین بعد از سال‌ها با دیدن فیلمی با این نام واقعا در سینما بترسند و بلرزند.

رمز موفقیت دیوید گوردون کارگردان دنباله‌ی جدید هالووین این است که برای ساختن این قسمت جدید تمام دنباله‌های ضعیف قبلی را نادیده گرفته است و یک راست به سراغ فیلم اصلی هالووی برای دنباله‌ساز خود رفته است. اگر تمایل دارید که قصه‌ی مفصل فیلم هالووین را بخوانید می‌توانید از طریق این لینک به مطلبی که پیشتر در مورد فیلم هالووین در وب‌سایت ملودایو منتشر کردیم، مراجعه کنید.

ترسناک‌ترین فیلم‌های سینمایی در فصل پاییز :‌ Suspiria ؛

ترسناک‌ترین فیلم‌های سینمایی در فصل پاییز

حالا که فیلم پر حرف و حدیث هالووین تمام نگاه‌ها را معطوف خود کرده و احتمالا به یکی از پرفروش‌های امسال نیز تبدیل شود، نباید خود را از لذت دیدن فیلم‌های دیگری که بودجه‌ی کم‌تری در ساختشان استفاده شده یا اینکه اخبار کم‌تری در موردشان منتشر می‌شود، محروم کنیم. یکی از این فیلم‌ها در ژانر ترسناک فیلم Suspiria است که کارگردانی آن را لوکا گوادانینو بر عهده داشته است. احتمالا با نام لوکا گودانینو از مرا با نامت صدا کن Call Me by your Nama آشنا باشید،‌ فیلمی که حتی تا نامزدی جایزه‌ی اسکار نیز پیش رفت.

فلیم سوسپیریا Suspiria یا ظن نیز مانند فیلم هالووین بازسازی هنرمندانه از فیلمی است که پیش‌تر در اواخر دهه‌ی هفتاد میلادی ساخته شده بود. منتقدانی که بخت دیدن این فیلم را داشته‌اند به شدت زبان به تمجید از این فیلم گشوده‌اند و معتقدند داکوتا جانسون بازیگر نقش اصلی فیلم ظن Suspiria بهترین بازی دوران بازیگری خود را در این فیلم ارائه کرده است.

اگر از علاقه‌مندان موسیقی فیلم‌های ترسناک هستید حتما با مراجعه به بخش گپ‌دایو پادکست موسیقی متن فیلم‌های ترسناک را ببینید و بشنوید.

منبع وب‌سایت cinemablend.com ؛