بهترین بازی‌های کارآگاهی PS4

الهام ربیعی - جمعه، 10 بهمن 1399

کشف سرنخ، ردیابی مجرم و استفاده از تکنیک‌های بازجویی، برای افراد بسیاری لذت‌بخش است و آنها می‌توانند این علاقه خود را در بازی‌های کارآگاهی پیدا کنند. در ادامه لیست بهترین بازی‌های کارآگاهی سال 2020 می‌آید.

  • The Occupation

داستان این بازی در سال 1987 در شمال‌غربی انگلستان اتفاق می‌افتد. بازیکن The Occupation به‌عنوان خبرنگار تحقیقاتی باید مدارک کافی برای اثبات فرضیاتش را پیدا کند. او برای کشف پرونده‌ها به دفاتر اداری می‌رود یا از طریق دریچه هوا وارد مناطق ممنوعه می‌شود، کامپیوترها را هک می‌کند تا اطلاعات مفیدی به دست بیاورد.  The Occupation بازی یک‌نفره است و توسط شرکت White Paper Games در سال 2019 ارائه شد. این بازی فضایی شبیه بازی قبلی همین شرکت به‌نام Ether One دارد.

  • The Sinking City

این بازی توسط شرکت توسعه‌دهنده بازی Frogwares در سال 2019 ارائه شد. این شرکت پیش از این با ارائه مجموعه بازی‌های شرلوک هلمز جای خود را در بین مخاطبان بازی‌های کارآگاهی باز کرده بود و اینبار نیز با الهام از آثار اچ پی لاوکرفت-خالق داستان‌های علمی-تخیلی و ترسناک- بازی The Sinking City را تولید کرد. داستان این بازی در دهه بیست و در شهر نیمه غرق‌شده‌ای در شرق آمریکا اتفاق می‌افتد. بازیکن به‌عنوان بازپرس خصوصی به ماجرای قتل‌های وحشتناک کشیده می‌شود و ترس و هیجان را تجربه می‌کند.

  • Return of the Obra Dinn

یک بازی منحصربه‌فرد که داستان آن در اوایل سال 1800 اتفاق می‌افتد. بازیکن درReturn of the Obra     Dinn به‌عنوان بازرس شرکت بیمه ظاهر می‌شود و باید در مورد به گل نشستن یک کشتی تجاری و مرگ خدمه آن تحقیق کند. این بازی توسط توسعه‌دهنده مستقل بازی‌های ویدئویی-لوکاس پوپ- ارائه شده است.

  • Judgment

یک بازی اکشن-ماجراجویی که توسط Ryu Ga Gotoku Studio در سال 2019 ارائه شد. در Judgment بازیکن به جای یک وکیل بلندپرواز که از کار برکنارشده، بازی می‌کند. او از طریق آژانس کارآگاهی خودش مسوول رسیدگی به پرونده‌های قتل است. او در طی تحقیقاتش باید با شاهدان و مظنونان صحبت کند و از طریق مدارک پزشکی قانونی و تعقیب افراد به شواهدی برای اثبات مجرم بودن آنها برسد.

  • L.A. Noire

این بازی ابتدا برای PS3 ساخته شد اما در سال 2017 ورژن PS4 آن توسط شرکت تیم بوندی به بازار عرضه گردید. L.A. Noire یک بازی هیجان‌انگیز-جنایی و نئونوآر است که داستان آن در دوران پس از جنگ اتفاق می‌افتد. در ساخت این بازی چه در زمینه زیبایی‌شناسی و چه داستان به شدت از فیلم نوآر الهام گرفته‌اند. این بازی به راستی روایتگر یک داستان غنی و زیباست به طوری که هر بخش از مکالمات آن مهم بوده و کمک به سزایی به حل پرونده‌ها می‌کند.

  • Murdered – Soul Suspect

این بازی توسط شرکت Airtight Games در سال 2014 در ژانر ماجراجویی-رمزآلود ارائه شد. یکی از بی‌نظیرترین بازی‌هایی ویدئویی که بازیکن باید ماجرای قتل خودش را از دنیای پس از مرگ حل کند. بازیکن باید زندگان را وادار کنند تا ذهنش را بخوانند، سرنخ‌های جدید کشف کنند و حتی با مردگان حرف بزنند.

  • Sherlock Holmes – Crimes & Punishments

بازی شرلوک هلمز: جنایات و مکافات توسط شرکت Frogwares  در سال 2014 ارائه شد. در این بازی بازیکن باید با هوش و درایت شرلوک هلمز ماجراهای قتل را حل کند و گوشه و کنار لندن را در جستجوی سرنخ‌ها بگردد. در شرلوک هلمز، بازیکن با استفاده از هوشیاری و نکته‌بینی هلمز از مطنونین بازجویی می‌کند و از جزئیات کوچک برای حل معما بهره می‌برد.

  • Sherlock Holmes – The Devil’s Daughter

بازی شرلوک هلمز: دختر شیطان در ژانر اکشن-ماجراجویی توسط شرکت Frogwares  در سال 2016 ارائه شد. دختر شیطان دومین بازی از مجموعه شرلوک هلمز است که توسط این شرکت توسعه‌دهنده بازی به بازار عرضه شد. در این بازی، بازیکن آزادی عمل بیشتری برای گشت‌وگذار در خیابان‌های شهر دارد و همچنین صحنه‌های اکشن را در آن تجربه می‌کند.

  • The Raven Remastered

یک بازی ماجراجو-کارآگاهی که در آن بازیکن به‌عنوان افسری سوئیسی در فضای دهه شصت ظاهر می‌شود. این بازی دارای موسیقی متن ارکسترال و باشکوه است و داستان آن رمزآبود و زیباست و به نتایج دلچسبی می‌رسد. این بازی اپیزودی توسط شرکت King Art Games به بازار عرضه شد.