بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینما (بخش دوم)؛

الهام ربیعی - چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399

در بخش اول این فهرست بهترین کمدی‌های سال‌های اخیر سینما را مرور کردیم. در بخش دوم از فهرست بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینما به سراغ گنجینه‌ی تماشایی سینمای کلاسیک رفته‌ایم و بهترین کمدی‌های کلاسیک سینما را فهرست کرده‌ایم. در ادامه با وب‌سایت ملودایو همراه باشید. 

بهترین فیلم‌های کمدی کلاسیک؛

در این لیست فیلم‌های کمدی کلاسیکی ذکر شده‌اند که به خاطر موقعیت‌ها، دیالوگ‌ها و بازی‌هایشان هنوز می‌توانند مخاطب را به خنده بیاندازند.

فرانکشتاین جوان (1974)؛

فیلم‌های کمدی

کارگردان: مل بروکس

آهنگساز: جان موریس

نام جین وایلدر به عنوان نویسنده این فیلم، یکی از دلایلی است که اثبات می‌کند، فرانکشتاین جوان فیلمی ماندگار است. ترکیب دیالوگ‌ها، بازی‌ها و موقعیت‌های خلق شده در این فیلم بسیار استادانه‌اند و آنرا در زمره بهترین کمدی‌های تاریخ سینما قرا داده است. در این فیلم اجراهای خشک و جدی با ملودرام همراه شده‌اند و دیالوگ‌ها هوشمندانه و صریح هستند.

هواپیما (1980)؛

فیلم‌های کمدی

کارگردان: جیم آبراهامز

آهنگساز: المر برنستاین

این فیلم نه تنها یکی از بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینماست بلکه دیالوگ‌های آن نیز به عنوان ضرب‌المثل بین مردم رواج یافت. فضای استرس‌آوری که داستان در آن اتفاق می‌افتد در دنیای واقعی اصلا خنده‌دار نیست اما کارگردان و نویسنده این اثر با مهارت تمام انرا به موقعیتی طنز تبدیل کرده‌اند و بازیگران نیز کاملا طبیعی و واقعی نقش‌هایشان را ایفا می‌کنند.

خانم داوت‌فایر (1993)؛

فیلم‌های کمدی

کارگردان: کریس کلمبوس

آهنگساز: هوارد شور

مطمئنا لیست بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ بدون نام رابین ویلیامز ناقص است. داستان این فیلم ساده و شاید حتی مضحک باشد اما اجرای ویلیامز آنرا ماندگار کرده است.

ماهی‌ای به نام وندا (1988)؛

فیلم‌های کمدی

کارگردان: چارلز کریچتون

آهنگساز: جان دو پرز

یکی از معدود فیلم‌های کمدی که توانست جایزه اسکار بهترین نقش اول مرد را کسب کند. داستان در مورد یک سرقت مسلحانه است که به شکلی ساده و خنده‌دار به تصویر کشیده شده است. انتخاب بازیگر و کارگردانی این اثر از نکات مثبت آن محسوب می‌شوند.

در انتظار گوفمان (1996)؛

فیلم‌های کمدی

کارگردان: کریستوفر گست

آهنگساز: کریستوفر گست-ویلیام راس

کریستوفر گست یکی از بااستعداترین کارگردانان ژانر کمدی است و فیلم‌های کمدی کلاسیک به او و سبکش مدیون هستند. دیالوگ‌های این فیلم عموما بداهه هستند. اضطراب، اشتیاق، دوست و رقابت در موقعیت‌های خنده‌دار به خوبی به تصویر کشده شده‌اند.

برگرفته از وب‌سایت studiobinder.com ؛