بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ سینما؛ (بخش اول)

الهام ربیعی - دوشنبه، 4 فروردین 1399

بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ سینما بر اساس موارد مختلفی می‌توان انتخاب کرد. این لیست بر اساس چهار فاکتور مهم تهیه شده است که  عبارتند از نظر منتقدان، رتبه باکس آفیس، ماندگاری فیلم و میل مخاطبان برای بارها دیدن این فیلم‌ها. در ادامه با وب‌سایت ملودایو همراه باشید. 

کلاغ (1994)- الکس پرویاس

بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی

هشت روز قبل از اتمام فیلم، قهرمان آن-براندون لی- حین فیلمبرداری یکی از صحنه‌ها به شدت زخمی شد. او با اسلحه‌ای مجروح شد که قرار بود هیچ گلوله‌ای در آن نباشد. لی را به بیمارستان منتقل کردند اما چند ساعت بعد از دنیا رفت. آنها صحنه‌های باقیمانده فیلم را بازنویسی و با استفاده از سی‌جی‌آی فیلمبرداری کردند.

شوالیه تاریکی (2008)- کریستوفر نولان

بهترین فیلم‌های ابرقهرمانیشوالیه تاریکی بهترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ سینما است. تقریبا تمام مردم معتقدند که جوکر-هیث لجر- بهترین شرور تاریخ است. فیلم‌سازی خلاقانه، استفاده از جلوه‌های ویژه و فیلمنامه جذاب از ویژگی‌های مهم این فیلم هستند.

انتقام‌جویان: پایان بازی (2018)- برادران روسو

بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی

یکی از شگفت‌انگیزترین فیلم‌های ابرقهرمانی که شاهکاری از فیلمنامه، صحنه‌های اکشن و جلوه‌های ویژه است. این فیلم یکی از بهترین تولیدات مارول محسوب می‌شود.

نگهبانان (2009)- زک اسنایدر

بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی

نگهبانان از شهرت و قدرت ابرقهرمانان برای به سخره گرفتن فرهنگ جنگ و جنگ سرد استفاده می‌کند. انتخاب بازیگران در این فیلم با دقت صورت گرفته و فیلمنامه آن قوی و سیاه و طنز است.

بتمن آغاز می‌کند (2005)- کریستوفر نولان

بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی

این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی است البته نه به خاطر صحنه‌های اکشن و جلوه‌های ویژه بلکه برای اینکه مخاطب را وادار به تفکر می‌کند. این فیلم برای مخاطبان نوجوان ساخته شده اما دوستداران سینما در هر سنی را به خود جلب می‌کند. این فیلم پر از ستاره است. تم جاسوسی، ماجراجویی و ترسناک از عناصر مهمی فیلم‌های بتمن است. بتمن آغاز می‌کند نقطه عطفی برای فیلم‌های ابرقهرمانی است و فیلم‌های زیادی بعد از آن به این سبک و سیاق ساخته شدند.

سوپرمن (1978)- ریچارد دانر

بهترین فیلم‌های ابرقهرمانیسوپرمن هم مثل سایر فیلم‌های ابرقهرمانی، شخصیتی شرور دارد که داستان هول محور آن می‌چرخد. شخصیت دوست‌داشتنی و کاریزماتیک این فیلم را جین هکمن بازی می‌کند.

مردان ایکس: روزهای گذشته آینده(2014)- برایان سینگر

بهترین فیلم‌های ابرقهرمانیاین فیلم سفری جذاب در زمان و مکان است. طراحی لباس فوق‌العاده و موسیقی بینظیر این فیلم از نکات قوت آن است. سینگر با این فیلم استعداد و نبوغ خود را نشان داد و با بزرگترین بازیگران بهترین فیلم بر اساس کمیک بوک را ساخته است.

دکتر استرنج (2016)- اسکات دریکسون

بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی

این فیلم جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌ای دارد که ترکیبی از تصاویر کامپیوتری و زنده است و ارتباط عمیقی بین تصاویر و مفهوم اصلی فیلم وجود دارد. طراحی صدا، فیلمبرداری و پایان هوشمندانه دکتر استرنج از نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

برگرفته از وب‌سایت studiobinder.com ؛