موسیقی بی کلام و 6 جایزه‌ی معتبر برای بهترین ها

الهام ربیعی - یک‌شنبه، 2 تیر 1398

جایزه گرفتن در هر زمینه‌ای جذاب و روحیه‌بخش است، مخصوصا جایزه‌ای که برای موسیقی باشد روحیه خوانندگان و آهنگسازان را تقویت می‌کند. در حقیقت انگار آنها جواب تمام زحمات و تلاش‌هایشان را می‌گیرند. جایزه موسیقی به آهنگسازان و تنظیم‌کنندگان نیز اهدا می‌شود. جوایز موسیقی جوابی است به توسعه آلبوم‌های موسیقی باکیفیت که خلاقیتی مثال‌زدنی و کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای دارند. برای اهدای این جوایز، جشن‌های باشکوهی برگزار می‌شود. همچنین در این مراسم آهنگسازان، ترانه‌هایی برای برقراری ارتباط با دوستدارانشان تهیه می‌کنند.

موسیقی بی‌کلام و جایزه گرمی (Grammy Awards)؛

موسیقی بی‌کلام و شش جایزه‌ی معتبر دنیای موسیقی

مراسم اهدای این جایزه از سال 1959 شروع شد. جوایز گرمی، جوایز موسیقی در کشور آمریکا هستند که به خوانندگان پاپ و آهنگسازانی که آلبوم موسیقی فوق‌العاده و شاهکاری ساخته باشند، اهدا می‌شود. این مراسم به صورت سالانه برگزار می‌شود و در سراسر دنیا میلیون‌ها دوستدار موسیقی منتظر این رویداد هستند. همه ساله از سبک‌ها و ژانرهای مختلف موسیقی در جایزه گرمی تقدیر می‌شود و آلبوم‌های موسیقی بی‌کلام شانه به شانه‌ی ترانه‌ها و آهنگ‌ها در این جایزه تحسین می‌شوند.  

موسیقی بی‌کلام و جایزه بریت (Britt Awards)؛

یکی از معروف‌ترین جوایز موسیقی است که از سال 1977 در بریتانیا آغاز شد. مراسم اهدای این جایزه به صورت سالانه برگزار می‌شود و در آن از خواننده‌ها و تنظیم‌کنندگانی که در تهیه آلبوم موسیقی نقش دارند، تقدیر می‌شود.

موسیقی بی کلام و جایزه موزیک ویدئوی MTV؛

موسیقی بی کلام

این جایزه از سال 1984 توسط شبکه MTV بنیان نهاده شد و خیلی زود توانست جایگاه جهانی به‌دست آورد. هر ساله این مراسم برای تقدیر از خوانندگان، ترانه‌سراها، آهنگسازان و تنظیم‌کنندگانی که در تهیه موزیک ویدئو نقش دارند، برگزار می‌شود. مجسمه جایزه اهدا شده به برندگان، طرح فضانوردی روی کره ماه است. جایزه موزیک ویدئوی MTV از آن دست جوایز موسیقی است که توجه کم‌تری به آلبوم‌های موسیقی بی‌کلام از خود نشان داده است.  

موسیقی بی‌کلام و جایزه بیلبورد؛

موسیقی بی‌کلام و شش جایزه‌ی معتبر دنیای موسیقی

هر سال مجله موسیقی بیلبورد در آمریکا این مراسم را که از سال 1990 آغاز شد، برگزار می‌کند و یکی از بزرگترین مراسم اهدای جایزه و تقدیر از هنرمندانی است که در صنعت موسیقی دست‌آوردهایی کسب کرده‌اند. برخلاف دیگر جوایز، انتخاب فینالیست این جایزه بستگی به میزان فروش ترانه، دانلود، پخش در رادیو و تور جهانی دارد. آلبوم‌های موسیقی بی‌کلامی که در فروش و میزان محبوبیت یک سر و گردن بالاتر از دیگران ایستاده‌اند، همه ساله جوایز بیلبورد را از آن خود می‌کنند.

موسیقی بی‌کلام و جایزه بین‌المللی موسیقی کلاسیک؛

موسیقی بی‌کلام و شش جایزه‌ی معتبر دنیای موسیقی

یکی از معتبرترین جوایز بین‌المللی در زمینه موسیقی کلاسیک است و به صورت سالانه برگزار می‌شود. این جایزه برای تقدیر از افرادی که در زمینه کُر، اپرا، ارکستر و تهیه آلبوم‌های موسیقی کلاسیک فعالیت دارند، بنیان نهاده شد. برندگان این جایزه بر اساس نقدهایی که از کارشان در مجله‌های موزیکا، گراموفون، اپرا، شرزو و شبکه‌های رادیویی نوشته و پخش شده، انتخاب می‌شوند. موسیقی بی‌کلامی بیشتر موفق به دریافت این جایزه می‌شوند که مورد توجه منتقدان و کارشناسان هنر موسیقی قرار گرفته باشند.

موسیقی بی‌کلام جایزه موسیقی ملل؛

این جایزه بین‌المللی در سال 1989 توسط شاهزاده موناکو به‌نام آلبرت دوم آغاز شد. این جایزه به هنرمندان کشورهای مختلف که در ژانرهای گوناگون موسیقی که بالاترین فروش آلبوم را داشته‌اند، اهدا می‌شود. در انتخاب برنده این جایزه هیأت داوران وجود ندارد و انتخاب برنده بر اساس رأی طرفداران در اینترنت است. مجسمه این جایزه، طرحی از یک مرد (نماد هنرمند) است که کره زمین را در دست دارد.

دیگر جوایز معتبر موسیقی عبارتند از: جایزه موسیقی کانتری، جایزه آهنگسازان بریتانیا (جایزه اهدایی به آهنگسازان و ترانه‌سراها)، جایزه موسیقی آسیا، جایزه هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا (بفتا)، جایزه فریدریک (لهستان)، جایزه گلدن گلوب، جایزه برگزیدگان نوجوان (شبکه فاکس)، جایزه موسیقی یوتیوب. 

برگرفته از adeteroshni.com ؛‌