بهترین تدوینگران سینما بر اساس سایت IMDb

الهام ربیعی - شنبه، 22 تیر 1398

برای استادی در هر فن سینمایی ابتدا لازم است تا خبرگان آن حوزه‌ی خاص را به خوبی شناخت در کلاس درس تجربه‌های گران‌قدر این متخصصان شرکت کرد. به همین دلیل نیز بر آن شدیم تا در این مطلب با توجه به آمار سایت IMDB به سراغ بهترین تدوینگران سینما برویم و از مشهورترین برش‌کاران صنعت سینما بیشتر با مخاطبان وب‌سایت ملودایو سخن بگوییم. در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین تدوینگران سینما و دده آلن (Dede Allen)؛

بهترین تدوینگران سینما

او کارش را در کلمبیا پیکچرز شروع کرد و سپس ادیتور صدا و دستیار تدوین شد. اولین تجربه تدوینش با فیلم رابرت وایز بود و بعد از آن به‌عنوان تدوینگری خلاق و صاحب سبک در آمریکا به شهرت رسید. فیلم‌هایی که آلن تدوینگرش بوده عبارتند از: بانی و کلاید، بعدازظهر سگی، سرپیکو، پسران شگفت‌انگیز، آمریکا آمریکا.

بهترین تدوینگران سینما و تلما شونمیکر (Thelma Schoonmaker)؛

بهترین تدوینگران سینما

این تدوینگر الجزایری‌الاصل که دریافت سه اسکار برای بهترین تدوین را در کارنامه‌اش دارد، تدوینگر اکثر کارهای اسکورسیزی است. از کارهای او می‌توان به فیلم‌های گاو خشمگین، رفقای خوب، کازینو، تنگه وحشت، دارودسته‌های نیویورکی، رفتگان، جزیره شاتر اشاره کرد.

بهترین تدوینگران سینما و مایکل کان (Michael Kahn)؛

بهترین تدوینگران سینما

تدوینگر آمریکایی برنده اسکار که بیشتر فیلم‌های استیون اسپیلبرگ را تدوین کرده است. او رکورد بیشترین نامزدی اسکار را دارد. فیلم‌هایی که او تدوین کرده عبارتند از: نجات سرباز رایان، پارک ژوراسیک، هوش مصنوعی، ماجراهای تن‌تن، فهرست شیندلر، دزدان دریایی کارائیب، لینکلن، ترمینال.

بهترین تدوینگران سینما و آرتور اشمیت (Arthur Schmidt)؛

بهترین تدوینگر سینما

وی پسر تدوینگر آثار بیلی وایلدر-آرتور پ. اشمیت- است و دریافت اسکار بهترین تدوین فیلم را برای فیلم‌های فارست گامپ و چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت! را در کارنامه‌اش دارد. از فیلم‌هایی که او تدوین کرده می توان به دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه، دورافتاده، بازگشت به آینده(1،2،3)، آرواره‌ها، آخرین موهیکان اشاره کرد.

بهترین تدوینگران

بهترین تدوینگران سینما

تدوینگر آمریکایی که بارها نامزد دریافت اسکار و بفتا شده و یک‌بار جایزه موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی را برای نماهنگ Save me کسب کرده است. آثار معروف او عبارتند از: کوهستان بروکبک، سی دقیقه پس از نیمه‌شب، شب‌های عیاشی، مگنولیا، جاروجنجال، خون به‌پا خواهد شد، تردید.

بهترین تدوینگران سینما و پیترو اسکالیا (Pietro Scalia)؛

بهترین تدوینگران سینما

تدوینگر ایتالیایی تبار که برای فیلم‌های جی‌اف‌کی و سقوط شاهین سیاه اسکار بهترین تدوین فیلم را دریافت کرد. آثار او عبارتند از: مرد عنکبوتی، گلادیاتور، هانیبال، رابین‌هود، بودای کوچک، خاطرات یک گیشا، ویل هانتینگ خوب.

بهترین تدوینگران سینما و کورتیس کلایتون (Curtiss Clayton)؛

بهترین تدوینگران سینما

تدوینگر فیلم‌های بوفالو 66، به‌خاطرش مردن، ریک، ولگرد دراگ‌استورها، آیداهوی اختصاصی خودم (تصویر بالا با بازی کیانو ریوز).

بهترین تدوینگران سینما و ریچارد فرانسیس-بروس (Richard Francis-Bruce)؛

بهترین تدوینگران سینما

تدوینگر استرالیایی که بعد از ترک مدرسه در ABC شروع به کار کرد. او دوست داشت دنباله‌رو راه پدرش-جک بروس- باشد که در هالیوود فیلمبردار بود. ریچارد ابتدا به‌عنوان تدوینگر مشغول به کار شد و به مرور زمان علاقه‌اش را در این حرفه کشف کرد. فیلم‌های او عبارتند از: رستگاری در شائوشنک، هفت (تصویر بالا با بازی برد پیت)، مسیر سبز، غریزه، صخره، هری پاتر و سنگ جادو، قاتلین، کسب‌و‌کار ایتالیایی.

تدوینگران سینما

بهترین تدوینگران سینما

او کارش را در اواسط دهه هشتاد شروع کرد. در آن زمان دیوید فینچر موزیک ویدیوهای مدونا و رولینگ استون را کارگردانی می‌کرد و هایگود تدوینگر آنها بود. از فیلم‌های او می‌توان به بازی، فایت کلاب، پنیک روم، جایی که موجودات وحشی هستند، ترون: میراث، رنجر تنها اشاره کرد.

بهترین تدوینگران سینما و والتر مرچ (Walter Murch)؛

بهترین تدوینگران سینما

او در هالیوود طراح صدا بود و بعدها تدوین فیلم را نیز انجام داد. مرچ برای فیلم‎های اینک آخرالزمان و بیمار انگلیسی برنده اسکار بهترین صداگذاری و میکس صدا شد. همچنین جایزه اسکار و بفتای بهترین تدوین را برای فیلم بیمار انگلیسی دریافت کرد. آثار او عبارتند از: پدرخوانده3، روح، مرد گرگ‌نما، کوهستان سرد، اولین شوالیه، مردمان باران، جارهد، سرزمین فردا.

بهترین تدوینگران سینما  و سرگئی آیزنشتاین (Sergei M. Eisenstein)؛

بهترین تدوینگران سینما

او پسر معمار معروفی بود و خودش هم در پتروگراد مهندسی عمران خواند و بعد از سقوط سزار در سال 1917 در ارتش سرخ به‎عنوان مهندش مشغول به کار شد. بعد از آن در تأتر پرولتکالت مسکو به عنوان طراح استخدام شد. او به دنبال شیوه‌های جدیدی برای فیلمبرداری و تدوین فیلم بود. تئوری مونتاژ او که اهمیت و شهرت جهانی یافت محصول همین تلاش هاست. او می‌گفت: «برای من مونتاژ صرفاً به هم چسباندن صحنه‌های فیلمبرداری شده متوالی نیست بلکه همجوار کردن دو صحنه مستقل از هم است تا به این ترتیب معنای جدیدی از مجموع دو صحنه در ذهن بیننده حاصل شود». آثار او عبارتند از: ایوان مخوف، رزم‌ناو پوتمکین، اعتصاب، الکساندر نوسکی؛‌

بهترین تدوینگران سینما و استیون میریون (Stephen Mirrione)؛

بهترین تدوینگران سینما

این تدوینگر آمریکایی جایزه اسکار بهترین تدوین را برای فیلم قاچاق دریافت کرد. از آثار او می‌توان بابل، یازده مرد اوشن، مرد پرنده‌ای، The Revenant، ترافیک، 21 گرم، اعترافات یک ذهن خطرناک را نام برد.

بهترین تدوینگران سینما و کرک بکستر (Kirk Baxter)؛

بهترین تدوینگران سینما

تهیه‌کننده و تدوینگر استرالیایی که در سال 2011 برای فیلم شبکه اجتماعی برنده اسکار و بفتای بهترین تدوین فیلم شد. همچنین در سال بعد اسکار بهترین تدوین را برای فیلم دختری با خالکوبی اژدها دریافت کرد. آثار او عبارتند از: مورد عجیب بنجامین باتن، دختر گمشده.