نتنویسی در ساز پیكولو (Piccolo) یا فلوت اکتاو
پيكولو يك ساز انتقالي است. نتنويسي در كليد تربل نوشته ميشود. پيكولو در C (هارمونيك پايه C5) صدايي بالاتر از نت نوشته شده ايجاد ميكند. پيكولو در Db (هارمونيك طبيعي Db5) صدايي يك نهم مينور بالاتر از نت نوشته شده، ايجاد ميكند.
تكنيكهاي نواختن ساز پيكولو (Piccolo) یا فلوت اکتاو؛
پيكولو سازي فوقالعاده agile است و تكنيكهاي نواختن آن همانند فلوت است. نوازنده فلوت سيلاب da (همچنين de، di، du) با تنها حركت دادن زبان در حاليكه لبها و گونهها بدون حركت باقي ميمانند. نمونه سختتر و با تاكيد (اكسان) بيشتر ta (te, ti, tu) است نرمتر از حروف K يا G استفاده ميكنند. این وضعیت منجر به تمپوي آهسته تا نسبتاً سريع میشود.
نوسانات ميكروتونال در زير و بمي و/يا حجم كه با حركت ديافراگم، حنجره و لبها توليد ميشوند. نظرات متعددي درباره اينكه كداميك از این سه براي توليد ويبراتوي ايدهآل مهمترين عامل هستند، وجود دارد.
اسفورزاندو در ساز پيكولو (Piccolo) یا فلوت اکتاو؛
اجباري، اتك كوتاه، كه با كاهش سريع در شدت تن ادامه پيدا ميكند.
اسفورزانديسيو در ساز پيكولو (Piccolo) یا فلوت اکتاو؛
اجباري، اتك كوتاه كه با شدت تن ادامه مييابد.
فورته پيانو در ساز پيكولو (Piccolo) یا فلوت اکتاو؛
كاهش سريع ديناميك از فورته تا پيانو.
نوازنده فلوت سيلابهاي ta-ka, te-ke, tu-ku يا مشابه با آنها را بيان ميكند. براي پاساژهايي كه به نرمي بيان ميشوند، سيلابهاي da-ga, du-gu يا مشابه مورد استفاده قرار ميگيرند. بيان سيلابهاي ta-ra (te-re يا مشابه) افكتي توليد ميكند كه به نظر ميرسد آرشهكشي ويولن را شبيهسازي ميكنند و براي شفافيت بيشتر نتهاي آكساندار (تأكيد شده) مورد استفاده قرار ميگيرند.
نوازنده فلوت سيلابهاي te-ke-te ta-ka-ta يا مشابه را بيان ميكند. نسخههاي نرمتر: de-ge-de ، da-ga-da يا du-gu-du هستند.
این تکنیک ميتواند به دو روش اجرا شود:
1.با بيان يك R رول، كه يك ترمولوي سريع ايجاد ميكند.
2.با بيان يك r توگلويي (همانند غرغره كردن). اين روش براي پاساژهاي آرام و نرم مناسب تر است چرا كه سطح نويز پائينتر است.
پيكولو به خوبي براي اجراي تريلها مناسب است. تريلهاي مينور و ماژور تا A7 امكان پذيرند.
ترمولوها مي توانند به راحتي روي پيكولوها اجرا شوند به جز در بالاترين و پائينترين رجيسترها.
آهنگسازان مدرن اغلب به پيكولوها براي اجراي تكنيكهاي نواختن يكسان با فلوت نياز دارند. با اين وجود به دليل اينكه ابعاد كوچك ساز (محفظه رزونانس، كليدها، امبوچرها)، افكت اين قسمتها كاهش مييابد. اسلپ كليد (كليك كليد) بسيار اهستهتر از فلوت صدا توليد ميكند. به روشي مشابه افكتهاي زباني پركاسيو همانند حركت سريع زبان (استاپ زبان) يا كليك زبان روي امبوچر كاهش مييابد. خمش زير و بمي يا به عبارتي تغيير زير و بمي در داخل نت با تغيير زاويه امبوچر؛ تنها كمي افزايش يا كاهش زير و بمي در داخل يك نت (تا حدود يك تن كوارتر) امكان پذيرند كه اين امر به دليل امبوچر باريك امكانپذير میشود.